Sony se protivi Microsoftovoj kupnji Activisiona: Dosad nitko nije kupio ili razvio ekskluzivu koja bi donijela takvu neravnotežu
Ne pita se samo američke regulatore tržišta za odobrenje Microsoftove 68,7 milijarde dolara teške kupovine Activision Blizzarda. Istovremeno svoju odluku donose i tijela Europske Unije, ali i tijela drugih velikih država poput Brazila koji je odlučio konzultirati potencijalno pogođene rivale. Kontaktirao je i Sony, čiji odgovor je javno dostupan. Sony kaže da je Call of Duty kao IP neopisivo bitan, a osim što je redovito najprodavanija igra posljednjih 10 godina, Call of Duty se kao serijal s redovitim izdanjima jedini može mjeriti s ostalim najvećim produktima zabavne industrije poput Star Wars, Game of Thrones, Harry Potter i Lord of the Rings IP-eva.

Battlefield ni blizu Call of Dutyja, a jedini je konkurent

Sony kao argument zašto bi ekskluzivnost Call of Dutyja utjecala na tržište navodi to da nijedan drugi studio ni IP na svijetu nema takvu mašineriju. Na CoD igrama rade tri velika AAA studija s brojnim manjim, satelitskim studijima. Na svakoj igri radi preko 1500 ljudi, a Activision pritom namjerava zaposliti još njih preko 2 tisuće. “Nijedan drugi studio ne može dosegnuti tu razinu, a čak kada bi neki konkurent i imao proračun za razvoj sličnog proizvoda, nebi mogao konkurirati”, tvrdi Sony. Kao jedinog velikog konkurenta Call of Dutyju navodi Battlefield, a koji opet nije ni blizu po popularnosti. Sony navodi 24 milijuna pratitelja Call of Dutyja na Facebooku i 12 milijuna na Instagramu, naspram “samo” 7+2 milijuna za Battlefield. “Čak i u slabijoj godini, kao što je bila 2021., Call of Duty je uspio nadmašiti sve druge igre po prodaji”, poentira se.

Što s Game Passom?

Upitan o konkurentnosti tržišta u kontekstu Game Passa, Sony odgovara kako je sadržaj najbitniji za takvu vrstu distribucije. Takav kanal distribucije mora ponuditi široki raspon različitog sadržaja, kao jedan od razloga rasta Game Passa navodi Microsoftove akvizicije Double FInea, Obsidiana, Ninja Theoryja i Bethesde koje su omasovile ponudu, a zatim zaključuje kako će Activision Blizzardove igre značiti točku infleksije na zamišljenoj krivulji. Upravo je pojam infleksija bitan za tržišne regulatore, budući da predstavlja točku kada krivulja (u ovom slučaju krivulja rasta) radi nagli pregib, što u kontekstu Microsoftove kupnje Activision Blizzarda predstavlja neprirodan nagli rast Game Passa, s kojim se konkurenti ne mogu nositi. Sony navodi i konkretne brojke. Game Pass drži 60-70% tržišta pretplatničkih usluga, pa indicira kako će Activision Blizzardove igre, a posebno Call of Duty, taj postotak gurnuti u monopolizam.

Najviše zarađuje na Call of Dutyju

“Ekskluzivne igre su parametar natjecanja između Microsofta i Sonyja, a nijedna tvrtka dosad nije razvila ili kupila ekskluzivu koja bi donijela toliku neravnotežu u nečiju korist”, zaključuje Sony te navodi kako daleko najveću zaradu ostvaruje od Call of Duty serijala, ali i Call of Duty najviše zarađuje upravo od PlayStation igrača. Podsjetimo, nakon mjeseci dvosmislenih poruka, šef Xboxa je početkom godine konačno potvrdio kako Call of Duty ostaje na PlayStationu čak i nakon što dogodine istekne ranije potpisani ugovor PlayStationa i Activisiona. Analitičari tvrde kako bez takvog dogovora regulatori tržišta nikada nebi dopustili Microsoftovu kupnju Activision Blizzarda, jer sasvim je jasno kako bi ekskluzivnost Call of Dutyja stvorila nemoralnu neravnotežu na tržištu.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Scroll to Top